´
Portalen Interaktiv



Att ordna en egen båtplats


Ämne: Att ordna en egen båtplats
Skrivet av: Vill ha nära båtplats 2010-08-06 15:15:11

Att ordna en egen båtplats
Har sett att det finns några båtar i undangömda delar av Solna med en kätting runt ett närliggande träd så jag undrar.

Vad gäller rent praktiskt om man skulle ordna en egen båtplats eller helt enkelt sätta ut en brygga vid en undansgömdskog där ingen störs. Alltså i verkligheten vad gör kommunen om de alls bryr sig och vad får de göra. Överträdelsen i sig borde ju vara i klassen som att gå mot röd gubbe. Ringde solna kommun talade med 3 personer och till slut kom de fram till att båtärenden så borde jag tala med Pampas Marina för det var det som kom upp om de sökte på båt i deras interna telefonbok.

Det bör dock vara mer eller mindre okej, då mängder med tomter som vetter mot vattnet där faktiskt sista 3 eller 5 metrarna mot vattnet fortfarande ägs av kommunen och nog har de flesta ändå brygga, så svartbryggor är väl antagligen väldigt utbrett även om det ser okej ut när det är nedanför ett hus. Dessa bryggor bör då också vara helt okej för alla att använda precis som för de boende i huset. Finns väl ett 20-tal i Brunnsviken, Solna.

I Norrtälje finns mängder med svartbryggor inne i norrtälje om än på lite undanskymda platser med tillhörande områden som blivit båtuppställningsplatser som funnits så länge jag kan minnas över 20 år och kommunen har nog valt att inte bry sig.

När det gäller bilar så även om man står helt felparkerad en månad i sträck så kan man inte bara plocka bort bilen hur som helst utan det finns regler och paragrafer som talar om förfarandet för att informera ägaren osv, men med båtar verkar det inte vara mer otydligt.

Så vad gäller, och om mer eller mindre okej, vem vill bygga en brygga i brunnsviken med mig.




 



Skriv ett nytt inlägg
Kategori:


Rubrik:

Meddelande:

E-post (visas ej):

Signatur:


Ange bildkoden i fältet nedan:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Ladda ny kod






När båtsäsongen närmar sig så innfinner sig en härlig känsla...

Läs mer
http://www.hallberg-rassy.com/sv/batar/hallberg-rassy-40-mk-ii/








ANNONSER


 
Portalen Interaktiv
Portalen Interaktiv AB
Kyrkvägen 7A
444 31 STENUNGSUND
Tfn: 0303-679 50
Fax: 0303-679 55
Epost: info@portalen.se
Webbplats: www.portalen.se
Sitemap